Vyhledávače a jejich roboti, které cyklicky prochází weby, které indexují a dle algoritmů hodnotí, třídí, a ukládají do své databáze dle kvality, tito roboti nemají rádi duplicitní obsah. Až v jakém rozsahu není známo, ale pedant na duplicitní obsah je hlavně google! Ti co se věnují SEO, by měli vědět, co to je duplicita a její následky! Co to ten duplicitní obsah je?
Duplicitní obsah je takový obsah, který je naprosto identický a dokážete se na něj dostat, zobrazit ho po napsání více URL adres. Pro pochopení, když do URL lišty napíšete například:
Tak pod všemi těmito adresami máte stejný obsah! To je duplicitní obsah! A na tohle když přijde robot vyhledávačů, strašně ho to naštve! Co udělá? Z výše uvedených variant si robot vybere jen jednu a ostatní ve výsledcích vyhledávání prostě nezobrazuje. A třeba si zrovna vybere variantu bez www a přímo vy máte mnoho odkazů z varianty s „www,“ takže pak přicházíte zbytečně o cenné body!
Nejčastěji k duplicitnímu obsahu dochází právě, když se vaše webové stránky zobrazují jak s „www“ tak i bez www. Zkuste si to. Fungují vaše webové stránky tak i tak?
tak to je špatně, jde o duplicitní obsah!
A napíšete-li za vaše webové stránky „index.php, nebo“ index.html“ a zůstane-li to v URL liště, tak to už je tragédie! Duplicita jako prase! Vás, vaše webové stránky tedy roboti mít nebudou!
Správná varianta je pro hlavní stranu pouze URL www.neco.cz, a i když to napíšete bez www, či s index.php, tak se to automaticky vždy změní na www.neco.cz