Za zkratkou SEO se skrývá význam: Search Engine Optimization,
Search – Hledat
Engine – Motor
Optimization – Optimalizace
Ve volném překladu, SEO pro vyhledávače, jinak řečeno, optimalizace webových stránek pro internetové vyhledávače.
SEO, jak to funguje?
Internetový vyhledávač
Je aplikace, jedna z nejpoužívanějších služeb, která funguje na internetové síti. Slouží uživatelům k vyhledání toho, co na internetu hledají. Nejčastěji to jsou webové stránky, obrázky, multimediální soubory jako pdf, swf apod. To co najdou na předních pozicích, má dobré SEO. To co je někde kdesi hodně vzadu, kam nikdo už ani nekliká, to má špatné SEO.
Klíčové slovo
Klíčové slovo hledající uživatel zadává do rozhraní vyhledávače, dle něhož si myslí, že najde požadovanou věc, službu, zboží apod. Po zmáčknutí tlačítka „hledat,“ vyhledávač obratem na základě své databáze vypíše seznam odkazů stránek, kde se dané informace spjaté s klíčovým slovem nalézají. Přednost dá SEO optimalizovaným stránkám!
Pořadí po vyhledání
Pořadí, tak jak se Vám za sebou objeví a poskládají odkazy, určují tzv. roboti, jež pracují ve vnitřním systému vyhledávače. Každá firma má roboty jinak nastavené. Proto když hledáte třeba na seznamu.cz, a pak na google.cz, výsledky vyhledání nejsou totožné. Každý vyhledávač pracuje jinak, proto musí být i poněkud jiná SEO , jakýsi kompromis.
Roboti vyhledávačů
Roboti v pravidelných termínech (cca po 14 dnech) projíždějí celý internet a nové, aktualizované stránky indexují, vyhodnocují a zařazují do své databáze vyhledávače. Dle tohoto vyhodnocení, jež záleží na mnoha parametrech - návštěvnosti, ranku, validitě, vyskytujících se odkazech, propojení, textu s danou webovou stránkou - v rámci SEO OPTIMALIZACE to roboti zařadí a oznámkují. Podle toho pak po vyhledání dle klíčového slova vyjíždějí vaše weby, soubory, obrázky atd. v určeném pořadí, na určité pozici dle jejich známek. A toto pořadí se právě dá ovlivnit SEO optimalizací.