Mobilní web je web, který je speciálně vytvořený pro mobily a tablety, pro jejich malé displeje. Je to externí web, který by měl oslovit ty lidi, kteří si prohlížejí vaše stránky i v mobilech a tabletech. A těch rok od roku přibývá!
Co si budeme nalhávat, lidí surfujících a hledajících na internetu skrze mobil přibývá a to závratnou rychlostí. A najdou-li web, který není mobilní, jdou a hledají dál. Abyste byli konkurence schopní, rozhodně si mobilní web k vašemu standardnímu webu pořiďte!
Máte mobilní web?
Otestujte si, zda máte mobilní web! Klikněte do pole níže a zkontrolujte na odkaze!
Mobilní web příklad:
Pro lepší pochopení předkládáme příklad, jak vypadá standardní web a pak web té samé společnosti, který je mobilní, čili dělaný přímo pro lidi, jež na stránky přijdou z mobilu.
- Klasický web: www.alza.cz
- Mobilní verze webu: https://m.alza.cz/
Mobilní web - Jak to funguje?
Jednoduše, napíšete alza.cz a na větších rozlišeních – monitorech vám naskočí klasický, standardní web a na mobilu při vyklepání toho samého naskočí mobilní verze. O to se stará kód, který rozpozná, odkud jste přišli, a přizpůsobí vám rozhraní.
Proč mít mobilní web?
- Google od dubna 2015 zvýhodňuje při vyhledávání pouze webové stránky, které mají mobilní rozhraní. Google píše: Google tyto stránky nebude považovat za vhodné pro mobilní zařízení, což bude mít vliv na jejich pořadí ve výsledcích vyhledávání z chytrých telefonů.
- Oslovte i lidi, kteří k vám chodí pouze skrze mobil.
- Staňte se konkurence schopnými na všech frontách.
- Mobily jsou budoucnost, udělejte už nyní krok vpřed.
Mobilní web vs. Klasický web
Samozřejmě mobilní web oproti standardnímu by měl být trochu jiný, méně dat, méně obrázků apod. Mobilní uživatel se chová zcela jinak! Máte tam jen 20% ploch oproti klasickému webu!
Zde je seznam, jak by mobilní web měl vypadat:
- Malé logo zcela nahoře
- Pod tím kontakt, nejlépe telefon (mobilní uživatelé volají, nepíšou)
- Hesla, motto, úvodní fráze
- Méně rozšířené menu, jen ty hlavní informace